Blog

Poveștile – Punți între Real & Imaginar

Jocul de scriere creativă pe care l-am conceput aduce împreună imagini-personaje și cuvinte, poate fi folosit individual și/sau în grup, urmărind, prin cele trei variante incluse în regulament (Imaginarium, Povești-Sentiment și Poezie-Fantezie) să pună în valoare nu doar inteligența lingvistică a participanților, ci mai ales pe cea emoțională. Dat fiind faptul că poveștile pe care […]

Jocul „Colecționarii de Artă” – Sugestii Activități

    Am menționat deja în câteva rânduri faptul că jocul „Colecționarii de Artă” poate fi privit (și) ca o invitație la muzeu. Celor care simt să abordeze însă conținutul jocului într-un mod mult mai practic, le propun câteva tipuri de activități ce pot fi concepute folosind, în principal, cardurile celui de-al doilea set.     […]

Strategii specifice în utilizarea poveștii terapeutice

Folosirea poveștii terapeutice presupune stabilirea unor obiective concrete și parcurgerea unor etape în vederea realizării acestora. Mai întâi vom avea în vedere lucrul cu metafore terapeutice deja existente (1), ce pot fi selectate dintr-o bază largă de texte, pentru ca mai apoi să discutăm despre metaforele create pentru / de subiect (2) și despre metoda […]

Concursul de Scriere Creativă și Artă Vizuală „Sincretismul Artelor 2016”

Asociația Culturală 7Arte și Colecționarii de Artă organizează în perioada 3 Martie / 30 Iunie Concursul de Scriere Creativă și Artă Vizuală „Sincretismul Artelor 2016”. Proiectul, susținut de Biblioteca Metropolitană București, Filiala „Nichita Stănescu”, Revista „Clipe Albastre” și Muzeul de Artă Craiova, se adresează elevilor din învățământul primar (8-10 ani) și cel gimnazial (11-14 ani), […]

Metafora. Călătoria Eroului

Termenul „metaforă” provine din grecescul „metapherein”, care înseamnă „a transfera”, „a duce dincolo”. În sens larg, metafora reprezintă o formă de limbaj simbolic, ce presupune transferul sensului unui lucru asupra altuia, facilitând astfel înțelegerea unor experiențe greu de descris. Metaforele au fost folosite dintotdeauna ca instrument de predare a valorilor (Isus se adresa ascultătorilor săi […]

Educație prin Patrimoniu – „Colecționarii de Artă”

  Jocul educativ „Colecționarii de Artă” (conceput cu intenția de a stimula generațiile tinere să manifeste interes față de cunoașterea și aprecierea patrimoniului cultural național) conține două seturi de carduri: Setul I – 50 de carduri cu întrebări (și răspunsuri) din domeniul picturii; Setul II – 25 carduri-tablou, reprezentând imagini ale unor lucrări semnate Th. Aman, N. […]

Despre povestea terapeutică…

Actul de a povesti este fundamental în toate culturile umane. Spuse, cântate, dramatizate sau chiar pictate, poveștile au fost folosite din timpuri imemoriale drept mijloc autentic prin care o generație transmitea alteia informații prețioase precum : credințe, valori sau experiențe de viață. În esență, poveștile reprezintă unul dintre cele mai simple moduri de a ne […]